Gebruiken jullie originele onderdelen of imitatie voor reparaties?

Wij proberen zoveel mogelijk originele onderdelen te gebruiken.

Smartphone en tablet:
Samsung en vele andere merken verstreken originele onderdelen om reparaties uit te kunnen voeren.
Echter, Apple geeft haar onderdelen niet vrij. Hierdoor is het niet mogelijk om originele onderdelen te gebruiken. Wel werken wij samen met leverancier die hoogwaardige alternatieven aan bieden. 
Wilt u originele apple onderdelen, dan zult u een Apple-store moeten bezoeken. Houdt er wel rekening mee dat Apple hogere prijzen berekend voor eenzelfde reparatie.
Computer en notebook:
Voor reparatie van uw computer en notebook gebruiken wij alleen originele merk onderdelen.
Op deze onderdelen is normale fabrieksgarantie van toepassing.
De standaard garantie van 2 maanden op een reparatie is voor deze producten alleen van toepassing op de werking in uw systeem (compatibiliteit) en niet op het onderdeel zelf. Op het onderdeel zelf is de normale fabrieksgarantie van toepassing (minimaal 1 jaar).
Voorbeeld:
U brengt de computer ter reparatie omdat de videokaart defect is geraakt.
Wij vervangen deze kaart door een nieuw exemplaar.
Na 3 maanden blijkt dat door een software-update de kaart niet goed meer functioneert. U heeft geen garantie op de reparatie. Het onderdeel is niet defect, alleen de aansturing ervan. Omdat deze "fout" pas optreed na de garantieperiode van 2 maanden komen de herstelkosten voor uw rekening.
Blijkt de videokaart defect te zijn geraak i.p.v. een foute aansturing door een software-update, dan is de gehele reparatie incl. vervanging van het defecte onderdeel gedekt door de (fabriek)garantie.
 Hoeveel maanden garantie krijg ik op een reparatie

Op een door PCvoordelig gerepareerde computer, notebook, tablet of smartphone krijgt u 2 maanden hardware-garantie.

Deze garantie heeft betrekking op het gerepareerde onderdeel.
Voorbeeld:
U heeft een gebroken glas met uw smartphone. U biedt deze aan ter reparatie. Het toestel wordt gerepareerd met originele onderdelen. Na de reparatie werkt deze weer normaal.
Een maand later wordt het geluid slechter of laad het toestel niet goed meer op.
Wel garantie:
scherm werkt niet lekker, bepaalde plekken op het scherm werken niet. U krijgt een nieuw scherm.
Geen garantie:
geluid, slecht laden, val-schade of glas gebroken.
Nieuwe glas zit vol krassen of sterretjes. Indien dit het geval is, wordt de werking belemmerd door onvoorzichtigheid van de gebruiker en is garantie niet meer van toepassing.
 Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt via de website gebruik maken van de volgende betaalmethoden:

  • Ideal,
  • Bank overschrijving
  • Bitcoins
  • Paypal
  • Rembourszending (18 euro verzendkosten per 10 Kg)
Wanneer u kiest om de bestelling te komen afhalen bieden wij de volgende aanvullende betaalopties:
  • Contant
  • PIN
  • CreditCard
 Ik heb een dode pixel in mijn monitor. Valt dit onder de garantie?

Een dode pixel is vervelend, maar mag helaas voorkomen in een LCD- of LED-monitor scherm. 

Alle monitoren die PCvoordelig.nl levert, vallen onder de zogenaamde Klasse 2 segment. Dit houdt in dat volgens de NEN/ISo normering 2 oplichtende of 2 zwarte pixels of 5 subpixelss mogen voorkomen. Dit geldt per 1 miljoen pixels.
Zijn er meer pixels die niet de juist worden weergegeven, neem dan contact met ons op voor verdere afhandeling.
 Ik heb een defect aan een product. Wat kan ik doen?

Wanneer u een defect aan een product heeft, is dit uiteraard vervelend. Wij proberen u een zo goed mogelijke oplossing te bieden om het defect zo snel mogelijk te verhelpen.

Het defect is ontstaan bij aflevering
U kunt het product retour sturen en een vervangt product aanvragen. Wij verzoeken u wel om contact met ons op te nemen via het contactformulier alvorens het product te retourneren. 
Wanneer u helemaal af wilt zien van de aanschaf, dient u het product met alle meegeleverde accessoires mee te zenden. Wanneer uw bestelling is ontvangen storneren wij het verschuldigde bedrag binnen 15 werkdagen.
Volgens de wet bent u niet verplicht om een reden op te geven. Uiteraard stellen wij dit wel op prijs om onze producten en service te verbeteren.
Wij willen u er wel op wijzen dat het product onbeschadigd en in originele verpakking retour gestuurd dient te worden.
Het defect is ontstaan na een gebruiksperiode maar in de garantieperiode
Indien het product in de garantie defect raakt, kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. Vermeld zo duidelijk mogelijk wanneer het defect is opgetreden. Aan de hand van de omschrijving nemen wij contact met u op over de verdere afhandeling.
Het defect is ontstaan na een gebruiksperiode maar na de garantieperiode
Ook wanneer het product na de garantieperiode defect raakt, willen wij u zo goed mogelijk van dienst zijn. Veel problemen kunnen wij intern oplossen.
Wilt u weten wat het defect kan zijn, neem contact op via het contactformulier en omschrijf het defect zo duidelijk mogelijk (bijvoorbeeld: wanneer treed het op, wat is de foutmelding, is er een brandlucht waargenomen). Aan de hand van de omschrijving nemen wij contact met u op en leggen we (een aantal) oorzaken uit, al dan niet met prijsopgaven.
U besluit of u het product laat repareren voor de afgesproken prijs en stuurt het product op (of u komt het langs brengen).
 Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
WAT TE DOEN BIJ ANNULEREN OF RETOURNEREN

ANNULEREN
Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kostenloos, tenzij de producten speciaal voor u zijn besteld. 
Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Indien BespaarPC reeds een betaling van u heeft ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten. De gemaakte verzendkosten zullen hierop in mindering worden gebracht (alleen als u de bestelling aan de deur weigert en ongeopend laat meenemen door de bezorger).
 
RETOURNEREN/AFKOELPERIODE
Consumenten hebben een afkoelingsperiode van 14 werkdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van levering. Uitzondering hierbij zijn o.a. gepersonaliseerde producten/maatwerk. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele, onbeschadigde verpakking geretourneerd worden. Zie voor meer informatie artikelen 6, 7 en 8 van onze algemene voorwaarden.
 
Wilt u de gehele bestelling retourneren? Reeds in ontvangst genomen artikelen dient u terug te sturen naar onderstaand retouradres. BespaarPC zal de gehele aankoopsom, inclusief de berekende verzendkosten aan u terugstorten. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening.
 
Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.

Wij adviseren om bij retournering te kiezen voor de pakketpost van PostNL. Voor verzending van een pakket tot 10 kg (met Track & Trace) betaalt u  € 6,95

Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk aan BespaarPC kenbaar te worden gemaakt. Gebruikt u hiervoor ons e-mailformulier op de contactpagina. Vermeld u hierbij a.u.b. in ieder geval uw volledige naam en bestelnummer en de artikelen die u wenst te annuleren, ruilen of retourneren. Ter verbetering van onze klantenservice zouden wij  het op prijs stellen wanneer u ons de reden hiervan laat weten. U bent hier uiteraard conform de wet Koop op afstand niet toe verplicht. 

Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit België dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden. 
Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan BespaarPC heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen. 
Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen na retourmelding aan u terugbetaald.
 
Retouradres:
BespaarPC
Bongerd 14

3344 DA Hendrik/Ido/Ambacht 

 Hoeveel verzendkosten betaal ik?

VERZENDKOSTEN

Voor alle bestellingen tot 10 kg betaalt u € 6,95 verzendkosten.

Let op: bij betaling onder rembours zijn wij genoodzaakt € 11,05 "rembourskosten" in rekening te brengen. In totaal komen de verzendkosten bij het versturen onder rembours dus op € 18,00.
 
Verzendkosten zijn inclusief BTW
 Hoeveel maanden garantie krijg ik op een computer?
Nieuwe systemen:

U krijgt bij ons standaard 12 maanden garantie op de aangeschafte computer. Bij sommige merken en modellen zelfs 24 maanden.

Mocht het defect klein van aard zijn, repareren wij kosteloos bij u op locatie. Is het probleem groter, dat dient u het product naar ons op te sturen of langs te brengen.
Gebruikte systemen:
Op gebruikte systemen krijgt u bij ons 3 maanden hardware-garantie.
Deze systemen zijn hierdoor ook zeer scherp geprijsd.

Follow us on Facebook